Media effects on the audience attitudes and behavior

Authors

  • Raquel Marques Carriço Ferreira Universidade Federal de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v8i1p255-269

Keywords:

Effects, attitude, behavior, audience

Abstract

This paper presents a bibliographical review of the development of the literature on media effects and it presents a nuanced history of the development of the studies on media effects. This text intends to recover the classical demarcation of literature belonging to the era of (1) unlimited effects, in which the media have complete power over its audience, to the period in which the studies (2) evoked potentially intervening variables in media effects (in determining limited effects), and to the (returning) era of (3) significant effects. The perspective taken in this study focuses on researches that approach the media influence on the attitudes and behaviors of the audience.

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Author Biography

  • Raquel Marques Carriço Ferreira, Universidade Federal de Sergipe
    É doutora pela Universidade Nova de Lisboa na linha de pesquisa de Cinema e Televisão (2011), mestre pela Universidade Metodista de São Paulo (2003) na Linha de pesquisa de Estudos de Recepção e Audiência, graduada em Comunicação Social / Publicidade e Propaganda pela Universidade Santa Cecília (1999). Professora do curso de Publicidade e Propaganda da UFS - Universidade Federal de Sergipe, foi professora titular e coordenadora dos cursos de graduação de Relações Públicas e Publicidade e Propaganda das Faculdades ESEEI, Escola Superior de Estudos Empresariais e Informática, Curitiba/Paraná. Tem experiência na área de Sociologia Aplicada, atuando principalmente nos seguintes temas: Teorias da Comunicação, Estética e Cultura de Massa, Consumo dos meios de comunicação, Estudos de Audiência e Recepção, Comunicação Persuasiva, Comunicação Integrada/Empresarial, Planejamento de Campanha/Mídia, Administração em Publicidade & Propaganda e Relações Públicas.

Published

2014-06-24

Issue

Section

Em Pauta/Agenda

How to Cite

Ferreira, R. M. C. (2014). Media effects on the audience attitudes and behavior. MATRIZes, 8(1), 255-269. https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v8i1p255-269