O discurso do espaço e a representação do tribunal: as relações entre the Children Act e Bleak House

Authors

  • Cássia Escoza Universidade de São Paulo (USP)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2237-1184.v0i24p27-43

Keywords:

Charles Dickens, Ian McEwan, Figurative semiotics, Law and Literature

Abstract

This article proposes a comparative analysis between the works Bleak House (1853) by Charles Dickens and The Children Act (2014) by Ian McEwan, using figurative semiotic studies. Observing the similarities and differences of the narrative space contained within the two novels, enables the understanding of the stylistic and formal aspects used by these authors as well as the historical and cultural context in which they arose. The analysis reveals the close connection between the two narratives, more specifically, the relationship between literature and legal processes of English society in the mid-nineteenth century and early twenty-first century

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Cássia Escoza, Universidade de São Paulo (USP)

    Pós-doutoranda em Letras Modernas na Universidade de São Paulo. Possui graduação (1993) em Letras pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, mestrado (2002) e doutorado (2014) em Teoria Literária também pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Dedica-se à pesquisa em Literatura Brasileira e Inglesa. É parecerista, autora de publicações acadêmicas e materiais didáticos.

Published

2018-03-14

Issue

Section

Essays

How to Cite

Escoza, C. (2018). O discurso do espaço e a representação do tribunal: as relações entre the Children Act e Bleak House. Literatura E Sociedade, 22(24), 27-43. https://doi.org/10.11606/issn.2237-1184.v0i24p27-43