The aesthetic dimension of information literacy and the reading of the picture book
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v10i1p130-146Keywords:
Information literacy, Aesthetic dimension, Image reading, Picture bookAbstract
The picture book is a narrative that gives the reader a different reading experience. To give meaning to the text, it is necessary to relate the personal repertoire, the living forms and experiences to the visual and aesthetic aspects, because to the extent that the reader attributes meanings, exercises the imagination and creativity. This study analyzes the way in which the reading of the picture book can provide information literacy. It is assumed that the book of images favors the aesthetic dimension of information literacy in view of the reader's re-signification of reading in producing new senses and meanings. It is a bibliographical research made at BRAPCI and Google Scholar that focuses on the aesthetic dimension of information literacy, the reading of the image and the potentialities of the picture book. It can be inferred that the reading experiences of the picture book can improve the information literacy and makes the act of reading more thought-provoking, fun and interesting.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.