Use of electronic journals in institutions of higher education and research centers in Mozambique
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v4i2p165-184Keywords:
Electronic Scientific Journals, Scientific Communication, Portals JournalsAbstract
The study took as reference the centrality and the impact of the Portals Electronics in Mozambique available for scientific research in the country. Therefore, we analyzed the degree of acceptance and use of Electronic Journals and Journals Portals of INASP, HINARI, AGORA and CAPES for teachers and researchers in Mozambique. The methodology included a combination of qualitative and quantitative approaches. Also served up the documentary research, therefore, it was used in official documents and technicians collected from the bodies of the Government of the Mozambique, facing public policy information, science and technology. The results suggest that both teachers and researchers from routinely use electronic journals in their teaching and research activities. The same results showed that minority teachers and researchers, they are unaware of the existence of electronic journals and Portals Journals. Regarding the degree of satisfaction with the use of portals, they are reasonably satisfied, although they see language as a major barrier for accessing and using electronic journals available in Portals.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.