Applying Web 2.0 Resources to Educational Practice
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v4i1p163-181Keywords:
Web 2.0, Education practice, Twitter, Library 2.0Abstract
Discuss about the use of web 2.0 resources in teaching practice to support the process of teaching/learning. We report the experience developed during the "Informatics applied to librarianship II" discipline of the University Federal de Alagoas (UFAL) Librarianship Course, during the first half of 2011. The aim was to analyze the possibility of using web 2.0 resources as methodological contributions to that discipline. It was created a hastag for monitoring and discussion of the subject on Twitter. Through manual search in Twitter itself and use the Topsy Platform it was monitored 514 messages shared by students and teacher. Examines the participation and engagement of students in the discipline through: the distribution of messages per month, day of week and time of day; interactivity, seen from the mentions, replies and retweets. The results are a distributive and continuous learning in which the topics discussed overcomes the space-time limitations of the classroom, with active involvement and autonomy exercise by the students.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.