Uso da Simulação Realística como Mediadora do Processo Ensino-Aprendizagem: Relato de Experiência da Farmácia Universitária da Universidade de São Paulo

Authors

  • Sílvia Storpirtis Universidade de São Paulo. Faculdade de Ciências Farmacêuticas. Departamento de Farmácia
  • Maria Aparecida Nicoletti Universidade de São Paulo. Faculdade de Ciências Farmacêuticas. Departamento de Farmácia
  • Patrícia Melo Aguiar Universidade de São Paulo. Faculdade de Ciências Farmacêuticas. Departamento de Farmácia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v1i2p49-55

Keywords:

Universitary Pharmacy, Pharmaceutical Education, Realistic Simulation

Abstract

The aim of this study is to report the experience of the Universitary Pharmacy of University of São Paulo (Farmusp) in the use of realistic simulation during the Internship Required in Pharmaceutical Practices offered to students of the Faculty of Pharmaceutical Sciences of USP (FCF-USP). Among the activities, the students prepare a video in which they simulate a clinical situation experienced during the internship, related to pharmaceutical care provided to patients at Farmusp. This activity has contributed to the training of students, enabling the development of skills and attitudes

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2016-11-21

Issue

Section

Articles

How to Cite

STORPIRTIS, Sílvia; NICOLETTI, Maria Aparecida; AGUIAR, Patrícia Melo. Uso da Simulação Realística como Mediadora do Processo Ensino-Aprendizagem: Relato de Experiência da Farmácia Universitária da Universidade de São Paulo. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 1, n. 2, p. 49–55, 2016. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v1i2p49-55. Disponível em: https://journals.usp.br/gradmais/article/view/123116.. Acesso em: 20 may. 2024.