ALÉM DO ASPECTO PURAMENTE ACADÊMICO: O TRABALHO DE CAMPO COMO UMA VERDADEIRA EXPERIÊNCIA DE VIDA
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.2007.74054Keywords:
espaço geográfico, paisagem, planejamento e cotidiano localAbstract
O presente artigo tem como objetivo relatar a rica experiência de saída a campo em duas ocasiões recentes, quando foram percorridos cerca de 20 mil quilômetros pelas regiões Norte e Centro- Oeste do país. Além dos aspectos operacionais anteriores às viagens, pretendemos enfocar questões relevantes que exigem do geógrafo um olhar apurado e crítico do espaço geográfico, sempre atento às peculiaridades do lugar.
Downloads
References
ARROYO, Maria Mónica. Território nacional e mercado externo: uma leitura do Brasil na virada do século XX. Tese de doutorado, Departamento de Geografia (DG/FFLCH/USP), São Paulo, 2001, 250p.
MONBEIG, Pierre. [1950] Pioneiros e fazendeiros de São Paulo. São Paulo: Hucitec, 1998, 392p.
SANTOS, Milton. O trabalho do geógrafo no Terceiro Mundo. São Paulo: Hucitec, 1978, 113p.
SANTOS, Milton. [1996] A natureza do espaço: técnica e tempo, razão e emoção. 4ª ed. São Paulo: Edusp, 2004, 384p.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Daniel Monteiro Huertas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors maintain copyright and grant the magazine the right to first publication, with the work with a license to use the CC-BY attribution, which allows to distribute, remix, adapt and create based on your work, provided that the due copyright, in the manner specified by CS.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any time before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of published work (See The Effect of Open Access).