Transgression and creativity in classroom
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v18i2p387-402Abstract
The article presents part of the research methodologically oriented by the creativity theory of Winnicott. For subjects we had teachers of second phase of the fundamental level (6th year to 9th year) from two different types of schools: particular and public schools, aiming to understand the relationship between transgression behaviors and creativity of pupils and their subjective constitution. During the research we verified positive and negative aspects about the behavior of the student, we examined if there were relations between creative and transgressor behavior. From the psychoanalysis theory about creativity we conclude that transgression may be part of the creative process of the student, including also social productions and identity constitution.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.