Accompaniment Therapeutic School: a professional performance characterized by the “between”

Authors

  • Verônica Gomes Nascimento Universidade Federal da Bahia (UFBA)
  • Adrielle de Matos Borges Teixeira Universidade Federal da Bahia (UFBA)
  • Aline de Almeida Santos Spada Universidade Federal da Bahia (UFBA)
  • Maria Virgínia Machado Dazzani Universidade Federal da Bahia (UFBA)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v24i3p445-457

Keywords:

Therapeutic accompaniment, Inclusive education, Professional setting

Abstract

The purpose of this article is to present the performance of the School Therapeutic Accompaniment (STA), which is a growing practice in the Brazilian context, being associated with the process of inclusive education. But what characterizes this performance? From the notion of inclusion as a therapeutic act, it is considered that the performance is marked by a position of being "between" (between the student and the others), an intrinsic element to the practice. But it also reveals a certain lack of definition, uncertainties and instabilities inherent in this position. Given this, the intention is to reflect on such issues and their relationships with a possible professional setting.

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Author Biographies

  • Verônica Gomes Nascimento, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

    Psicóloga, especialista em Psicomotricidade (pelo Lydia Coriat), Mestre e Doutoranda em Psicologia do Desenvolvimento pela Universidade Federal da Bahia - UFBA.

  • Adrielle de Matos Borges Teixeira, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

    Psicóloga, Mestre em Educação pela Universidade Federal da Bahia - UFBA, Doutoranda em Psicologia do Desenvolvimento pela Universidade Federal da Bahia - UFBA.

  • Aline de Almeida Santos Spada, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

    Psicóloga, Mestre em Desenvolvimento pela Universidade Federal da Bahia - UFBA.

  • Maria Virgínia Machado Dazzani, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

    Doutora em Educação. Professora Adjunta do Instituto de Psicologia da Universidade Federal da Bahia - UFBA

References

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Published

2019-12-30

How to Cite

Nascimento, V. G., Teixeira, A. de M. B., Spada, A. de A. S., & Dazzani, M. V. M. (2019). Accompaniment Therapeutic School: a professional performance characterized by the “between”. Clinical Styles. The Journal on the Vicissitudes of Childhood, 24(3), 445-457. https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v24i3p445-457