Conexões extramatemáticas na formação inicial de docentes

Authors

  • Yuly Vanegas Universidade de Barcelona
  • Joaquin Giménez Universidade de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.1590/s0103-40142018.3294.0012

Keywords:

Connections, Teacher education, Mathematics education

Abstract

The objective of this article is to show how future Primary Education teachers use connections when planning didactic sequences to teach Mathematics. Ethnographic participant observation is undertaken to characterize the type of extra-disciplinary connections considered. This analysis allows us to affirm that future teachers value the use of real contexts as motivators and generators of mathematical knowledge, although the developments are not always epistemically justified. The difficulty in considering metaphorical connections is verified.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Yuly Vanegas, Universidade de Barcelona

    é professora associada do Departamento de Educação Linguística e Literária, e Didática de Ciências Experimentais e da Matemática da Universidade de Barcelona, Espanha.

  • Joaquin Giménez, Universidade de Barcelona

    é professor catedrático do Departamento de Educação Linguística e Literária, e Didática de Ciências Experimentais e da Matemática da Universidade de Barcelona, Espanha.

Published

2018-12-13

Issue

Section

Ensino de ciências

How to Cite

Vanegas, Y., & Giménez, J. (2018). Conexões extramatemáticas na formação inicial de docentes. Estudos Avançados, 32(94), 153-169. https://doi.org/10.1590/s0103-40142018.3294.0012