Inventividade e identidade no filme "O homem que copiava"

Authors

  • Lílian Fleury Dória Faculdade de Artes do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1808-0820.cali.2007.66054

Keywords:

Brazilian movie, national identity, post-modernity and metalanguage.

Abstract

Analysis of the screenplay of the film “The man who copied” of Jorge Furtado and its relations with the post-modern esthetic propositions and with the construction of the national identity. The screenwriter articulates his discourse exploring the fragmentation of the subject and uses an absolutely original editing form with technique paste-up, “bricolage” and metalanguage, irony and social critique.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Lílian Fleury Dória, Faculdade de Artes do Paraná
    Mestre em Literatura Brasileira (UFPR), é professora de Interpretação no Bacharelado em Teatro da Faculdade de Artes do Paraná. Diretora teatral, arquiteta e urbanista, é também graduada em Filosofia.

Published

2007-12-27

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Inventividade e identidade no filme "O homem que copiava". (2007). Caligrama (São Paulo. Online), 3(3). https://doi.org/10.11606/issn.1808-0820.cali.2007.66054