Taking a turn in afro-amerindian and inclusive epistemologies: experience report of the Unifap Theater Course

Authors

  • Adélia Aparecida da Silva Carvalho Universidade Federal do Amapá.
  • Emerson de Paula Universidade Federal do Amapá.

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v11i2p123-135

Keywords:

performing arts, Amapá, epistemologies

Abstract

This article presents a report on the importance of promoting discussion and reflection on epistemologies of inclusion and Afro-Amerindian focus in theater courses, specifically in the Theater Licentiate Degree at the Federal University of Amapá (Unifap). The expansion process of training in Performing Arts throughout Brazil, with an emphasis on the North Region, is contextualized.

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Author Biographies

  • Adélia Aparecida da Silva Carvalho, Universidade Federal do Amapá.

    Professora Adjunta e Vice Coordenadora do curso de Teatro da Universidade Federal do Amapá (Unifap). Professora do Curso de Especialização em Estudos Teatrais Contemporâneos (EETC/Unifap). Atriz, diretora e dramaturga.

  • Emerson de Paula, Universidade Federal do Amapá.

    Professor Adjunto do Curso de Teatro da Universidade Federal do Amapá (Unifap). Coordenador da Especialização em Estudos Teatrais Contemporâneos (EETC/Unifap). Professor Permanente do Programa de Pós-Graduação em Letras (PPGLET/Unifap).

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Published

2022-12-04

How to Cite

Taking a turn in afro-amerindian and inclusive epistemologies: experience report of the Unifap Theater Course. (2022). Revista Aspas, 11(2), 123-135. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v11i2p123-135