The Manga as Art, History, and Narrative: Relationships Between the “Me” and the “Other”
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-5487.v16i16p1-17Keywords:
Manga, East and West, Narrative, Culture, HybridizationAbstract
The main objective of this article is to show how the manga is a historical object that is not purely Japanese and that its narratives are outlines of a globalizing imaginary. To this end, manga will first be addressed as an artistic object and its relations with the external world. In the second instance, it seeks to show, from the perspective of Edward Said, that the Far East is also a construction through Orientalist techniques and that the “I” and the “other” are built together through narratives and power relations. Such discussions make it possible to understand that globalization, through cultural hybridizations, forms new cultures, less linked to their genesis and more susceptible to the changes affected by the otherness between the “me” and the “other”.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Antonio Augusto Zanoni
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).