Beer Festivals – elaborating “Craft"
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2176-8099.pcso.2017.143004Keywords:
Economic Sociolog, Markets, Festivals, Craft, BeerAbstract
This article’s main goal is showing how craft beer fairs and festivals play a role not only as Market places where goods circulate and are exchanged; but are also key sites of market emergence and formation. There, discourses and representations of craft circulate among producers and consumers, and those can openly articulate their actions for commercial and political goals. These spaces are permeated with symbolical and political meaning for those breweries which aim at being considered as craft. It is there that the values of quality and identity are built, making craft beer its own product category; and it is also there that producers can seek collective action in order to protect and develop their own market space. Thus, we may consider festivals and fairs as part of the process of constituting both the market and their agents
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Política de direitos compartilhados
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Ao submeter seu trabalho à Plural, o autor concorda que: o envio de originais à revista implica autorização para publicação e divulgação, ficando acordado que não serão pagos direitos autorais de nenhuma espécie. Uma vez publicados os textos, a Plural se reserva todos os direitos autorais, inclusive os de tradução, permitindo sua posterior reprodução como transcrição e com devida citação de fonte. O conteúdo do periódico será disponibilizado com licença livre, Creative Commons - Atribuição NãoComercial- CompartilhaIgual –, o que quer dizer que os artigos podem ser adaptados, copiados e distribuídos, desde que o autor seja citado, que não se faça uso comercial da obra em questão e que sejam distribuídos sob a mesma licença (ver: http://www.creativecommons.org.br/).