Soft power como estratégia de marketing: a manifestação da cultura pop japonesa no Brasil

Autores/as

  • Jaqueline Naomy Isshiki Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Silvio Yoshiro Mizuguchi Miyazaki Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

DOI:

https://doi.org/10.11606/ej.v0i36.127690

Palabras clave:

Soft power, Marketing, Japanese Government, Cool Japan, Nation Branding

Resumen

This paper verifies the use of soft power as a marketing strategy, and the manifestation of the Japanese pop culture in Brazil. Therefore, this paper conceptualizes Soft Power and its relation with the country marketing strategy, known as Nation Branding. Subsequently, the paper analyzes the cultural dimension of Japan’s Nation Branding, and the development of the project called Cool Japan.

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Jaqueline Naomy Isshiki, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

    Bacharel em Marketing pela Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

  • Silvio Yoshiro Mizuguchi Miyazaki, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

    Professor Doutor de Economia na Escola de Artes, Ciências e Humanidades (EACH-USP) e no Programa de Pós-Graduação em Língua, Literatura e Cultura Japonesa da Universidade de São Paulo.

Publicado

2016-03-07

Número

Sección

não definida

Cómo citar

Soft power como estratégia de marketing: a manifestação da cultura pop japonesa no Brasil. (2016). Estudos Japoneses, 36, 59-70. https://doi.org/10.11606/ej.v0i36.127690